1 Naposledy upravil: honza39 (15-12-2011 13:47:38)

Téma: začátečník

Ahoj - zdravím všechny. Co se týká pěstování hvězdníků, jsem úplný začátečník a na tomto foru jsem poprvé, proto si dovolím položit vám zkušenějším několik dotazů.
Letos jsem si z Řecka dovezl semena hvězdníků, sebraná na ulici. Bohužel, až teprve v prosinci jsem se dočetl, že se mají vysévat hned po uzrání. Přesto jsem je minulý týden vysel podle návodu na internetu a uvidím.
Důležitější je, že jsem si včera v Kauflandu koupil svou první rostlinu Hippeastrum, označenou "KOLIBRI". Nevím, jestli je to název odrůdy, nebo jen označení pro zdrobnělou varietu. Nákupu květin v supermarketech sice nefandím, ale zde jsem neodolal. Má květní stvol a pár rašících listů. Je ale zasazená v nějakém rašelinovém substrátu, který je dosti vlhký - je mi známo, že hvězdníky vlhko moc nemusejí.
  Proto bych byl rád, kdyby mi někdo zkušenější napsal, jak v tomto případě postupovat, abych o ni nepřišel - kdy přesadit a p. Děkuji.

2 Naposledy upravil: dj.joop (07-12-2011 19:01:00)

Re: začátečník

Ahoj Honzo,amarylis který jsi zakoupil v K. přesad ihned a to tak aby cibule byla minimálně 1/3 nad substrátem.Odstraň všechny nahnilé či rozmokvané suknice,všechny zhnilé kořeny a zasad do vzdušnějšího substrátu.Nejlepší by bylo cibuli i namořit proti houbovým chorobám.Pro začátek postačí nekůrovy substrát od f. Floria.Jinak semínka ti určitě vyklíčí i teď po čase jen jejich klíčivost bude nižžší.Já vysel i po roce a vzešly.Jinak co se týká kultivarů pod nazvem kolibri,vetšinou jsou to drobnokvěté odrůdy od f.Hadeco http://www.africanamaryllis.com/category.asp?ProductCategory='Sonatini'
A ještě k zálivce,ze začátku zalévej velice střídmě až do doby narašení více listů a tím pádem i kořenů.

3

Re: začátečník

dj.joop - díky za rady. Přesadím hned zítra - jen doufám, že jí tím přesazením nedám moc velkou ránu.

4

Re: začátečník