1

Téma: Zazimování mláďat

Dobrý den,
jsem naprostý začátečník a rád bych Vás, zkušené pěstitele, poprosil tímto o shovívavost. Měl bych na Vás 3 dotazy:

1) Letos v květnu jsem zasadil semínka z jednoho semenáče mé amarilky a asi 30 z nich se k mé radosti ujalo. Teď jsem před zazimováním, proto jsem přestal zalévat. Některé lístky seschly, jiné mají žluté konce. Je to v pořádku ?? Neboli, mají se zazimovávat i takhle mladé kytičky ??

2) Mateční kytka se mě při stěhování bohužel poškodila - ulomily se ji chuděře všechny listy (to bylo v září). Zalil jsem ji a nechal být. Mám ji stále v pokoji, kde od minulého týdne topíme. Teď se mi rozjela a už nasazuje druhý list. Chtěl jsem jí začít chystat na zimu, zalil jsem ji naposledy před měsícem, a ona jakoby přeskočila vegetační klid a chová se, jako by bylo jaro. Co s ní mám dělat ?? Dát ji do chladu a ona se stáhne zpět, nebo ji nechat být a vynechat letos "zimní spánek" ??

3) Jaký je dle Vás lepší způsob zazimování ?? Nechat kvítka v květináči a přesadit až na jaře, nebo je lepší cibulky z hlíny vyndat teď (i mé juniorky půlroční) a zabalit na zimu do novin ??

Předem díky za jakoukoliv odpověď

2

Re: Zazimování mláďat

Kukino, vítám tě na fóru.
Malé semenáčky nech dva roky růst bez zimování na světlém okně při pokojové teplotě. Mateční cibuli bych nechal vyjimečně růst bez zimování, když se probouzí k životu. A co se týče přesazování na to asi nedostaneš jednoznačnou odpověď. Někdo je z hlíny vyndává a jiný nechává v květináči. Budeš si muset vybrat variantu, která ti nejvíc vyhovuje.

eda

3

Re: Zazimování mláďat