1

Téma: Pestovanie zo semienok

Ahoj všetci,

Chcel by som sa poradiť ako pestovať amarylky zo semien. Aký postup je podľa vás najlepší(či semienko nechať vyklíčiť vo vode, alebo zasadiť do zeme - aké zloženie zeme atď.),koľko trvá vyklíčenie... Nemám s tým skúsenosti, preto žiadam o radu. Myslím, že na tomto fóre je už dosť skúsených pestovateľov čo majú k tejto téme čo to napísať. Vopred ďakujem za odpovede...;)
                                Pavel

2

Re: Pestovanie zo semienok

Pavle do zeminy a chce to teplo.

3

Re: Pestovanie zo semienok

Já teda jsem úplný začátečník v pěstování ze semínek,ale pár semeníků mi už dozrálo. Od opylení do sklizně to trvalo  pokaždý 36 dnů. Vyklíčilo mně zatím jen jediné a to je z 5 semínek co mi přišly poštou - tím chci říct,že nebyla sázená hned po sklizni ale mohlo jim být kolem 14 dnů Zatím z nich vyklíčilo jedno a to za 12 dnů.  an
Na Rajčeti mám z toho fotky

4

Re: Pestovanie zo semienok

Nějaké zkušenosti mám, ale ještě ne dost. Před 2 roky jsem si opylovala 2 odrůdy, po dozrání jsem je hned vysela do substrátu - obyč na pokojovky a z cca 20 semínek mi vylezlo asi 50%. Mírně jsem je zasypala substrátem a udržovala ve vlhku. (i když asi mi to taky někdy vyschlo - s tím jsem dost na štíru an ) Dneska jsou to už pěkné cibulky, v průměru od 3 do 5 cm. Nechala jsem si 4 a 4 od každé odrůdy.
Až letos jsem opět experimentovala. Na podzim jsem si objednala semínka z webu. Dala jsem je do substrátu jako ty moje minule, ale z 30 semínek vyrostly 3 - zatím mají asi 2cm dlouhé lístečky. Semínka určitě nebyly nějak extra čerstvá min. měsíc možná i víc stará. U druhé objednávky jsem dostala návod, jak nejefektivněji pěstovat. Pořád jsem to ale odkládala, takže mi nakonec doma v pytlíčku ležela asi 2 měsíce. Minulý týden (24.1.) jsem je teprv dala do vody a včera jsem koukala, že už je tam plno kořínků... ad